نوشته شده توسط : علی پور

بهترين مارك كرم پودر
این ایام طرز‌های مختلفی برای رفع لکه های قهوه ای پوست سفارش میشوند. همین منجر شده‌است ندانیم دقیقا می بایست از کجا استارت کنیم یا این که از چه محصولاتی استعمال کنیم. از تمامی مهم‌خیس اینکه می خواهیم بدانیم کدام‌یک از این طریق‌ها لکه‌های تیره را برای مدام از میان میبرند. یار ما باشید. در‌این نوشته‌علمی عملکرد کرده‌ایم با تحقیق در منابع متفاوت و بیان نظرها متخصصان پوست، علت و شیوه های از در بین بردن لکه های قهوه ای پوست را برای‌تان بگوییم.


قطعا بخوانید:
معالجه لک فیس با ۱۰ ماسک اثر گذار خانگی
مزایای وازلین برای پوست رخ و کاربردهای آن در تندرست و زیبایی
سپید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله سهل وآسان و کاربردی
خیلی از اشخاص کارایی میکنند برای پوشاندن لکه های تیره روی پوست از کرم‌پودر استعمال نمایند. البته استعمال از کرم‌پودر حتی رخ مورد را هم منزه نمی‌نماید؛ چون وجود این لکه‌ها اذن نمی‌دهد تُن پوست یک‌دستی داشته باشیم. به‌دنبال کارایی می کنیم منش‌حلی مستمر برای ازبین‌بردن این لکه های تیره روی پوست ارائه دهیم. در صدر، استدلال به‌وجودآمدن این لکه‌ها را خوا‌هیم مشاهده کرد؛ بعد ۹ شیوه درمانی از دید متخصصان پوست را معرفی خوا هیم کرد.

لکه های تیره روی پوست چطور به‌وجود میایند؟


پزشک ملیسا دُفت، جراح پلاستیک میگوید: «لکه‌های تیره یا این که هایپرپیگمنتیشن (بیش‌رنگ‌ریز)، به‌عامل ساخت بیش‌ازاندازه‌ٔ ملانین از ملانوسیت‌ها یا این که سیاه‌یاخته‌ها در پوست به وجود میایند.» ساخت این ملانینِ طولانی تر قادر است عوارض مختلفی داشته باشد. پزشک دُفت به دنبال توضیح میدهد: «هورمون‌های استروژن و پروژسترون می توانند ترازو ملانین را ارتقاء دهند. به همین برهان، این لکه‌ها در خانم‌های آبستن در زمانه بارداری به وجود میایند و پس از وضع حمل بی‌رنگ میگردند. آفتاب هم معیار ملانین را ارتقا می دهد. به همین عامل، بعداز فصل تابستان تعداد این لکه‌ها بیش تر میگردد. ملانوسیت‌ها با ارتقا سن پهناور‌خیس می گردند. به همین برهان، این لکه‌ها در اشخاص کهن سال بیش تر چشم میشوند.» کارداران دیگری مانند التهاب پوستی نیز در تشکیل لکه های تیره روی پوست مؤثر می‌باشند. التهابات پوستی معمولا براثر جوش، اپیلاسیون یا این که خارش شدید پدیدار می شوند.

طرق از فی مابین بردن لکه های قهوه ای پوست
اکنون که منشأ لکه‌های تیره را پیدا کردیم، بایستی ببینیم چطور میتوانیم از شرشان خلاص شویم.

۱. ویتامین C
به کار گیری از ویتامین C به‌فیس موضعی بازدارنده تولید جراحت اکسیداتیو به‌وسیلۀ رادیکال های آزاد بر پوست میشود. جراحت اکسیداتیو سبب ساز به‌وجودآمدن چین و چروک پوست و مات شدن آن میگردد. پزشک سومایا جمال، کارشناس پوست، در رابطه مصرف موضعی ویتامین سی میگوید: «این ویتامین روند‌های آنزیمی را ـ که در پوست ملانین ساخت می کنند ـ مهار می نماید. به همین ادله می تواند به کاهش تیره‌ شدن پوست یاری دهد.» دکتر معالج فران ای. کوک‌بولدن، کارشناس پوست و جراح پلاستیک می گوید: «بهره‌ٔ دیگر ویتامین C این میباشد که صرفا رنگ بخش ها تیرۀ پوست را پر‌نور می‌نماید خیر همۀ نصیب‌ها.»

روش به کار گیری: روزی یک سری قطره از آن را روی پوست پاک ماساژ دهید. ترجیحا این فعالیت را صبح‌ها و گذشته از به کار گیری از کرم ضدآفتاب انجام دهید.

مسلما بخوانید: فواید ویتامین C برای تن و عارضه ها کمبود آن
۲. هیدروکینون
پنجاه سال میباشد هیدروکینون استاندارد طلایی ازبین‌بردن لکه های تیره روی پوست بوده میباشد. هیدروکینون ۲ درصد را میتوانید فارغ از ورژن تنظیم نمائید. معمولا برای اخذ هیدروکینون ۴ درصد به نسخۀ دکتر معالج نیاز دارید. به‌گفته‌ٔ پزشک معالج کوک‌بولدن، «از لحاظ بیولوژیکی، هیدروکینون آنزیم تیروزیناز را مهار می کند. تیروزیناز آنزیمی میباشد که به ایجاد ملانین امداد می کند.» به‌طور طبیعی، هرقدر تیروزیناز کمتری ساخت شود، ملانین کمتری نیز ایجاد می شود.

در بعضا از مورد ها، تأثیر هیدروکینون کمتر از دو هفته چشم میگردد. بااین‌حالا، طولانی تر اشخاص برای مشاهده‌ٔ تغییرات ناشی از استفادۀ هیدروکینون بایستی ۸ تا ۱۲ هفته طاقت نمایند. عامل ها مختلفی بر عصر تأثیرگذاری هیدروکینون مؤثر می باشند مثل ترازو هایپرپیگمنتیشن و معیار عمق نفوذ هیدروکینون در پوست نفوذ و زمان باقی‌ماندن آن روی پوست.

دکتر معالج کوک‌بولدن می گوید: «هیدروکینون نیز مانند دیگر محصولاتی که روی پوست اعمال میشوند، ممکن میباشد منجر کم آبی پوست، قرمزی پوست و سوزش شود. این موردها معمولا نشان‌دهنده‌ٔ برخورد آلرژیک به‌این ماده میباشند. به همین استدلال، بهتر میباشد نخست آن را روی منطقه‌ٔ کوچکی از پوست آزمایش نمائید.» یکی‌از دیگر از اثرات احتمالی هیدروکینون، سایه‌اندازی میباشد؛ یعنی نصیب‌های بیرونی لکه‌ به‌طور ناخواسته پر‌نور‌ میشوند. برای دوری از این اثر، مقدار مقداری از هیدروکینون را در راءس لکه بگذارید و آن را به‌آرامی به کناره‌ها پخش فرمایید.

طرز استعمال: نخست بهتر میباشد روزی ۱ توشه و ترجیحا شب‌ها بمالید؛ بعد برای تأثیر طولانی تر روزی ۲ توشه از آن استعمال نمائید. در حین روز بهتر میباشد همپا کرم ضد آفتاب مطلوب باشد، چون ممکن میباشد در روشنایی آفتاب آلرژی پوستی تولید نماید.

۳. کوجیک‌اسید
کوجیک‌اسید (که از قارچ یا این که برنج تخمیرشده گرفته می گردد) معمولا در پر‌نور‌ کننده های پوست به فعالیت می‌رود و برای تأثیرگذاری طولانی تر در ادغام با هیدروکینون به کارگیری می شود. به‌گفتۀ پزشک کارلوس چارلز، کارشناس پوست، «کوجیک‌اسید استدلال مهمی را در کار سلول‌های رنگ‌دانه مهار میکند. استعمال موضعی از کوجیک‌اسید سبب ساز بروز خطر التهابات پوستی آلرژیک می‌گردد؛ به همین عامل، معمولا در تراکم تحت یافت می گردد.» کسانی که پوست‌های حساس دارا هستند می بایست شب‌ها در دُز معدود از آن به کارگیری نمایند تا مبتلا اثرات جانبی آن یعنی التهابات پوستی نشوند. همینطور، تأثیر مثبت آن ممکن میباشد ماه‌ها ارتفاع بکشد؛ پس توقع نداشته باشید سریع به‌سود برسید.

شیوه به کارگیری: شب‌ها، تنها روی لکه های تیره روی پوست یا این که نواحی موردنظر.

۴. سویا

 

پزشک معالج جاشوآ زایچنر، رئیس راس پژوهش ها پوست و زیبایی در درمان‌گاه مونت سینای نیویورک میگوید: «اثبات شده‌است که عصاره سویا ـ که از دانه‌های گیاه سویا گرفته می گردد ـ به سپید شدن پوست یاری مینماید.» به‌همین عامل عصاره سویا در تهیۀ بخش اعظمی از تولیدها پر‌نور‌کننده‌ٔ پوست به کارگیری میشود. طبق نظریه آکادمی متخصصان پوست ایالات متحده، سویا از ورود ملانین به لایه‌ٔ رویی پوست پرهیز می کند و به‌این صورت در معالجه لکه های تیره روی پوست مؤثر میباشد.

طریق به کارگیری: صبح و شب و قبلی از استعمال از مرطوب کننده پوست، روی لکه‌های تیره بمالید.

مسلما بخوانید: خاصیت شیر سویا برای تن درستی، لاغری و خودداری از پوکی استخوان
۵. آزلائیک‌اسید
آزلائیک اسید، محصولی کمترشناخته‌شده‌است. معمولا متخصصان پوستی آن را برای معالجه لکه‌های تیره‌ چهره تجویز می‌نمایند. دکتر معالج زایچنر می گوید: «آزلائیک‌اسید عصاره‌ای میباشد که به‌طور طبیعی در جوی‌بار دوسر، گندم و چاودار یافت میگردد. این اسید بازدارنده ایجاد رنگ‌دانه‌های غیرطبیعی در پوست میشود.» امتیاز برترِ آن داشتن مختصات آنتی‌باکتریالی میباشد. این خصوصیت به معالجه آکنه و از فی مابین بردن جای جوش نیز یاری می کند.

طریق استعمال: روزی ۱ یا این که ۲ توشه آن را روی تمام رخ‌تان بمالید. می توانید آن را به‌تنهایی یا این که به‌یاور مرطوب‌کننده به فعالیت ببرید. در زمان روز، صد رد صد بعداز به کارگیری آن، کرم ضدآفتاب بزنید.

۶. لیزر


معالجه با لیزر گران‌ترین و اما مؤثرترین طریق معالجه لکه‌های تیره‌ پوست میباشد. پزشک معالج کوک‌بولدن می گوید: «تابش نوروفروغ متمرکز رنگ‌دانه‌های یگانه را انگیزه می گیرد؛ در فیض، ذرات رنگی پوست را میشکند و از در میان میبرد.» آی.پی.ال (پالس نوری شدید) نیز می تواند رنگ‌دانه‌های ناخواسته را معالجه نماید؛ ولی فروغ و روشنایی متمرکز کمتری ساخت می نماید و ممکن میباشد تأثیرات نامطلوبی بر منطقه حریم لکه، به‌ویژه در پوست‌های تیره‌خیس و برنزه داشته باشد.

شایسته ترین معالجه لیزر برای هایپرپیگمنتیشن، تابشی خنک (یا این که دستکم با واحد سنجش گرمای محدود) تولید می نماید. از کارشناس پوست یا این که تکنسین لیزرِ خویش بپرسید آیا لیزر مورداستفاده‌شان تابش سریع با اشعۀ متمرکز داراست یا این که نه. به‌گفتۀ پزشک معالج کوک‌بولدن، این مدل لیزر از التهاب، سوختگی یا این که جراحت‌های جانبی پرهیز می‌نماید.

پیشنهاد کارشناس پوست: ۶ گرد هم آیی (یا این که بیش تر) با فاصلۀ ۳ تا ۴ هفته وقت بگیرید.

۷. لایه‌برداری‌های شیمیایی
دکتر معالج جمال این نظر را دارد: «گونه های لایه برداری پوست مانند لایه‌برداری‌های شیمیایی لایه‌های رویی پوست مرده را برمی‌دارا‌هستند و به کاهش ماتی پوست امداد می‌نمایند. در سود‌ٔ این لایه‌برداری، پوستْ نوروفروغ را بهتر منعکس می کند و براق‌خیس به حیث می رسد. به‌مرور عصر، این معالجه‌ها کلاژن سازی پوست را تحریک و تجدید سلولی را تسریع میکنند؛ در فیض، تیرگی لکه‌های پوستی را کاهش می دهند.» البته مراقب لایه‌برداری شیمیایی کارکشته باشید؛ زیرا پوست را می‌سوزاند. مواد فعال رایج در لایه‌برداری‌های رشته‌ای عبارت‌اند از: گلیکولیک، ماندلیک، سالیسیلیک، اسیدلاکتیک و اسیدتری‌کلرواستیک. پزشک معالج جمال درپی میگوید: «لایه‌برداری‌های خانگی هم وجود دارا هستند؛ ولی آنان طولانی تر پوست مرده را جداگانه می کنند و به اندازه‌ای عمیق نیستند که بتوانند لکه‌های تیره را بی‌رنگ نمایند.»

ولی، به خیال داشته باشید که لایه‌برداری‌های شیمیایی ممکن میباشد به‌خصوص برای پوست‌های حساس شدید باشند. گذشته از اینکه قصد به این فعالیت بگیرید بی تردید با کارشناس پوست‌تان مشورت کردن فرمایید.

پیشنهاد کارشناس پوست: ۳ تا ۶ گرد هم آیی معالجه (یا این که اضافه) با فواصل ۳ تا ۴ هفته چهت نیل به سود لازم میباشد.

 





:: برچسب‌ها: بهترين مارك كرم پودر ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: